Zainteresowania Twoich klientów – jak się o nich dowiedzieć?
17 kwietnia 2021 2021-04-17 18:07Zainteresowania Twoich klientów – jak się o nich dowiedzieć?
Zainteresowania Twoich klientów – jak się o nich dowiedzieć?
Audience Insights to narzędzie, które pozwala nam sprawdzić jakimi zachowaniami, zainteresowaniami cechuje się nasza grupa odbiorców, a to pomoże nam następnie przy targetowaniu.
Zainteresowania klientów możemy sprawdzić w wyżej wymienionym narzędziu. Znajduje się ono w Biznes Managerze na Facebooku i jest bardzo przydatne, ponieważ pozwala nam sprawdzić jakie strony są obserwowane przez naszych potencjalnych klientów.
Audience Insights z początku może wydać się nieco skomplikowane, choć wcale takie nie jest. Z lewej strony znajdziemy panel, który daje nam możliwość ustawienia kryteriów, jakimi mają charakteryzować się nasi odbiorcy. Jeżeli mają to być osoby zamieszkałe na terenie Polski – zaznaczamy ten kraj, jeżeli mają to być kobiety – ustawiamy taką płeć, jeżeli przedział wiekowy ma być od 18 do 45 roku życia – taki przedział wybieramy, jeżeli mają interesować się one fitnessem – wpisujemy to. Opcji jest wiele więcej – język jakim mają się posługiwać dane osoby, ich status, zawód, wykształcenie itp.
Jakie informacje pokaże nam Audience Insights?
Jak widać na załączonym obrazku – według kryteriów, jakie dla przykładu zostały podane – nasza grupa odbiorców to w największej ilości kobiety w wieku 25-34 lat (choć różnica nie jest ogromna między innymi przedziałami wiekowymi). Dalsze informacje, które nie są już widoczne na zrzucie wskazują na to, że najwięcej z nich jest w związku małżeńskim, ukończyło szkołę wyższą oraz najczęściej są to osoby pracujące w na stanowiskach Edukacja i biblioteki, Opieka społeczna.

W innych zakładkach widoczynych w górnej części grafiki możemy również sprawdzić jakie strony występują wśród najczęściej polubionych, skąd te osoby są, jaką aktywność podjęły w ciągu ostatnich kilkudziesięciu dni a nawet z jakich urządzeń najczęściej korzystają.
Jak wykorzystać te informacje dowiesz się z wpisu
Jak nie tracić potencjalnych klientów przy zawężaniu grupy odbiorców. [odnośnik]