Blog

Skuteczne reklamy – jak je tworzyć.

Agency coworkers discussing new project on laptop
Business

Skuteczne reklamy – jak je tworzyć.

Stworzenie reklamy przynoszącej bardzo zadowalające efekty to nie lada wyzwanie. Jest mnóstwo elementów, na które trzeba zwrócić uwagę, a które mogą okazać się kluczowe do osiągnięcia sukcesu.
Co więc jest istotnym elementem znajdującym się na reklamie?
  • Umieszczone w odpowiednim miejscu i o odpowiednim rozmiarze logo. Nie chcemy chyba, aby po zobaczeniu takiej reklamy nasz potencjalny klient skojarzył nasze produkty z produktami konkurencji, a później odwiedził ich stronę w poszukiwaniu produktu z naszej reklamy.
  • Parę zdań przekonujących do naszego sklepu czy produktu, czyli tekst reklamy, dzięki któremu być może zdobędziemy zaufanie bądź zachęcimy czytelnika do odwiedzenia naszej strony czy też kupna produktu.
  • Grafika, której użyjemy do reklamy również odgrywa ogromnie ważną rolę, bo to na niej najczęściej zawieszamy wzrok. Oczywiście powinna być ona przyjemna dla oka, ale również spójna z copy (tekstem reklamy) i naszą firmą.
  • Zachęcenie do wykonania jakiegoś działania, czyli CTA (Call To Action). Bardzo często w formie przycisku pod grafiką. Ma za zadanie nawołać do wykonania jakiejś czynności. Przykładem jest „Dowiedz się więcej”, „Sprawdź”.

Pamiętajmy, że aby reklama nie zniechęcała, powinniśmy ograniczyć ilość przekazywanych informacji do niezbędnego minimum. Zawrzyjmy w tekście/grafice tylko najistotniejszy, zachęcający przekaz.

Kolory również mają znaczenie

Barwy użyte w reklamie mają znaczący wpływ na decyzje zakupowe zdecydowanej większości osób. Odpowiednio dobrane kolory powodują, że zatrzymujemy wzrok na reklamie, a to przekłada się na wzrost prawdopodobieństwa naszego zainteresowania produktem.

Kolorystyka reklamy powinna zgadzać się z brandem marki. Budujemy w ten sposób rozpoznawalność marki. Gdy jedziemy samochodem i widzimy złotą, zaokrągloną literę M wiemy, że zbliżamy się do restauracji McDonald’s. Z kolei niebieski ptaszek od razu kojarzy nam się z Twitterem. To istotne, aby nie odbiegać od koloru przewodniego naszej firmy.

Znaczące może się również okazać to, na jakiej platformie umieścimy naszą reklamę. W zależności od barw na danej stronie, doskonale byłoby dobrać do reklamy takie, które nie będą się gryzły.

Ciekawostka!

Różne barwy przyciągają różne osoby, warto więc zaznajomić się z tematem i dobrać taką paletę, aby przyciągnęła ona odpowiednich odbiorców dla naszej marki.

Korzyści płynące z zakupu

Zachęcajmy konsumenta do kupna naszego produktu, wyjaśnijmy na czym polega jego fenomen, dlaczego akurat nasz. Lepiej już odpuścić sobie typowe informacje o produkcie, a dodać o tym, jakie płyną korzyści z zakupu. Postarajmy się wpłynąć na emocje czytelnika, zachęćmy do działania.

Testy  reklam

Próbujmy różnych wersji reklam i sprawdzajmy na co najlepiej reagują nasi odbiorcy poprzez testowanie różnych wariantów. Możemy obserwować rezultaty różnych tekstów, kolorów, grafik. Nie zapominajmy jednak, aby podczas testów zmieniać tylko jedną rzecz, inaczej wyniki nie będą jasne – czy to barwa miała wpływ na decyzję zakupową, a może zmienione copy?

Stosując się do powyższych wskazówek nasi odbiorcy z pewnością chętniej przeczytają reklamę, wejdą na stronę czy może nawet zakupią produkt z reklamy.

Leave your thought here

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping