Na czyim celowniku jesteś Ty?
17 kwietnia 2021 2021-04-17 18:07Na czyim celowniku jesteś Ty?
Na czyim celowniku jesteś Ty?
Każdy z nas na pewno natknął się kiedykolwiek na reklamę jakiegoś sklepu czy firmy na portalach społecznościowych. Posty sponsorowane, jakie nam się wyświetlają nie są dobrane przypadkowo.
Tworząc reklamę zaznaczamy do jakiej grupy odbiorców będzie ona trafiać. Możemy docierać do ludzi danej płci, o konkretnym wieku, zainteresowaniach, zamieszkaniu itp. Jak sprawdzić kryteria, które ustawiła osoba zarządzająca reklamami, które nam się wyświetlają? W prawym górnym rogu postów sponsorowanych znajdziemy trzy kropki. Kiedy w nie klikniemy i wybierzemy z listy „Dlaczego widzę tę reklamę?” pojawi nam się następujące okno:

W tym przypadku reklama została wyświetlona, ponieważ reklamodawca chce docierać do kobiet w wieku od 16 do 40 roku życia, mieszkających na terenie Polski, które interesują się Zakupami i modą. Po kliknięciu w dowolne kryterium będziemy mogli zmienić bądź usunąć różne informacje czy zainteresowania, tak jak przedstawione jest to poniżej:

Jeżeli usuniemy którekolwiek z wymienionych zainteresowań, nie będą nam się już wyświetlać reklamy powiązane z nim.
Możemy również ukryć wszystkie posty sponsorowane danego reklamodawcy oraz dokonać zmian w preferencjach dotyczących reklam. Kiedy przejdziemy do ostatniej zakładki otworzy nam się strona Facebooka, na której możemy zobaczyć wszystkich reklamodawców, którzy zainteresowali nas swoimi produktami. Mamy możliwość wyłączenia poszczególnych tematów reklam:

W tym miejscu możemy ustawić częstotliwość wyświetlania postów sponsorowanych związanych z alkoholem, rodzicielstwem, zwierzętami czy nawiązujących do polityki.
Możemy przejść również do zakładki „Ustawienia reklam” gdzie znajdziemy dużo więcej opcji takich jak zarządzanie danymi, które są wykorzystywane do wyświetlania reklam.