Blog

Co stracisz nie instalując na swojej stronie Facebook Pixela?

Business

Co stracisz nie instalując na swojej stronie Facebook Pixela?

Jednym z najbardziej wartościowych dla reklamodawcy narzędziem jest Facebook Pixel, który pozwala obserwować ruchy naszych klientów na stronie. Otwiera nam to dużo możliwości i pokazuje dokonane przez nich konwersje.
Co to jest Pixel i co nam daje?

Pixel to tak właściwie analityczne narzędzie pozwalające nam zbierać informacje o osobach, które odwiedzają naszą stronę i czynnościach jakie wykonują. Pozwala nam to analizować na jakich konwersjach się ktoś zatrzymał i dojść do tego, dlaczego finalnie np. nie zakupił produktu. Następnie pomaga nam wyświetlić nasze reklamy właściwym osobom, zwiększyć naszą sprzedaż poprzez remarketing.

Jak zainstalować Facebook Pixel na stronie?
https://www.facebook.com/business/help/952192354843755?id=1205376682832142
Tutaj instrukcja co należy zrobić i jak postępować.

Jak sprawdzić czy Pixel działa poprawnie?

Należy zainstalować Facebook Pixel Helper do naszej przeglądarki – jest on całkowicie darmowy. Kiedy już to zrobiliśmy w prawym górnym oknie przeglądarki znajdziemy małą ikonę Pixela. Należy na nią kliknąć po czym rozwinie się okno ukazujące dokonane na stronie konwersje. Zgodnie z akcjami, jakie podejmujemy na stronie – Pixel pokazuje nam co to była za czynność. Na załączonym obrazku widzimy, że nastąpiła konwersja InitiateCheckout, która oznacza rozpoczęcie procesu wypełniania danych i płatności.
Teraz jako reklamodawcy wiemy, że ktoś był zainteresowany naszym produktem, ale nie dokonał ostatecznego zakupu, bo np. cena nie odpowiadała danej osobie lub proces zakupowy przysparzał kłopotów.

Jakie są najczęściej dokonywane konwersje?

Leed – zostawienie informacji przez użytkownika, iż rozumie, że przy użyciu danych informacji (które podał, np. e-mail do newslettera) będziemy mogli się z nim skontaktować.
Search – występuje w momencie wyszukania jakiejś frazy.
Add to cart – po dodaniu produktu do koszyka.
Initiate checkout – kiedy użytkownik po dodaniu produktu przejdzie do etapu wypełniania danych potrzebnych do realizacji zamówienia.
Purchase – konwersja, która oznacza, że produkt został zakupiony a klientowi wyświetliła się tzw. „Thank You page”

Wszystkie eventy (konwersje) jakie mogą występować znajdziemy na oficjalnej stronie Facebooka:
https://www.facebook.com/business/help/402791146561655?id=1205376682832142

Konwersje niestandardowe

Możemy również dodać do naszego Pixela konwersje niestandardowe, których nie ma w standardowej jego wersji. Przyda się to osobom, które chcą dokładniej śledzić ruchy swoich odbiorców, np. wejścia na konkretną zakładkę na stronie czy kupno konkretnego produktu.

Więcej o konwersjach niestandardowych we wpisie
Tworzenie niestandardowej konwersji – ogromne ułatwienie, gdy Facebook Pixel nie wystarcza. (tu odnośnik)

Facebook Pixel to zdecydowanie potrzebne narzędzie przy prowadzeniu kampanii reklamowych na Facebooku. Bez niego może nam być bardzo trudno dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców.

Leave your thought here

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping