Blog

Broń laserowa, czyli flex targeting.

Business

Broń laserowa, czyli flex targeting.

Czasem grupa naszych odbiorców jest ściśle określona, nasz produkt jest przeznaczony dla konkretnych osób, np. zajmujących się daną dziedziną sportu. Flex Targeting pomoże nam możliwie jak najmocniej zawęzić tę grupę, docierając do osób znacząco powiązanych z tą kategorią.

Tworząc kampanie reklamową możemy skierować ją do osób o konkretnych zainteresowaniach, np. jeśli mamy internetowy sklep z kosmetykami do pielęgnacji, będziemy chcieli dotrzeć do jak największej grupy ludzi o zainteresowaniach z kategorii zdrowie, wygląd, piękno, uroda itp. Możemy też targetować ją do osób, które polubiły konkretną stronę (fanpage) na Facebooku.

Podczas dodawania takich wytycznych możemy wybrać osoby interesujące się piłką nożną lub koszykówką, ale również takie, które będą zainteresowane piłką nożną ORAZ koszykówką. Im więcej takich zainteresowań skumulujemy, tym bardziej grupa odbiorców nam się zawęży, bo nie każdy kto lubi grę w której piłka jest kopana, fascynuje się również tą w której odbija się nią rękoma.

Zobrazujmy sobie tę zasadę. Obok przedstawiony jest obrazek w którym są dwie grupy – czerwona i niebieska (uznajmy, że są to dwa różne zainteresowania). Kiedy się powielają tworzą nieco mniejszą grupę (fioletową), ale taką, która najpewniej zainteresuje się naszym produktem. Pomoże nam to w dotarciu do odpowiednich odbiorców, bez konieczności inwestowania w dotarcie do obu tych grup z osobna. Takie targetowanie może okazać się zbawienne dla naszego portfela, ale zarazem przynosić najlepsze skutki.

Uwaga!

Obecnie Facebook “nie lubi” ad setów, w których reklama kierowana jest do małych grup odbiorców, przez to że nie ma tam wystarczającej liczby osób, by czerpać z nich dane do optymalizacji kampanii.


Jak więc przekłada się to na praktykę?

Jeżeli sprzedajemy produkty dla osób, które grają w snookera, to powinniśmy dobrać takie zainteresowania, którymi najprawdopodobniej dotrzemy do naszego potencjalnego klienta. Kim na przykład może się taka osoba interesować? Ronnie O’Sullivan – sześciokrotny mistrz świata, może go kojarzyć bardzo dużo ludzi, ale niekoniecznie będą to osoby, które grają w snookera. Zawężając do mniejszej grupy odbiorców – Kyren Wilson – mniej znany, choć w roku 2020 zdobył wicemistrzostwo świata, więc tym razem dotarliśmy do nieco mniejszej społeczności, ale to mogą być osoby, które tylko oglądają ten sport, niekoniecznie go uprawiając. Ryan Day – prawdopodobnie go nie kojarzymy, chyba że bardzo interesujemy się lub gramy w snookera.

Warto taką zależność wykorzystać, gdy nasza oferta kierowana jest do ściśle określonych osób, uprawiających konkretne zajęcia czy takich, które interesują się konkretnymi dziedzinami.

Leave your thought here

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Compare
Wishlist 0
Open wishlist page Continue shopping